Optimalizácia personálneho oddelenia firmy
Audit riadenia ľudských zdrojov
Audit systému riadenia ľudských zdrojov preveruje úroveň plánovania ľudských zdrojov, efektivitu procesov, dokumentov a systémov a ich účinnosť.
Na základe výsledkov analýzy sú navrhnuté odporúčania, ktorých cieľom je odstránenie zistených nedostatkov, návrh prioritných oblastí a odporúčaný časový harmonogram. Audit tvorí základ pre nastavenie / vytvorenie procesov vedúcich ku kvalitnému a ekonomicky výhodnému riadeniu ľudských zdrojov.
Oblasti auditu
- Stratégia firmy a stratégia riadenia ľudských zdrojov
- Personálna administratíva
- Plánovanie a rozmiestňovanie ľudských zdrojov
- Vyhľadávanie, výber, prijímanie zamestnancov
- Hodnotenie
- Odmeňovanie a motivačný systém
- Vzdelávanie a rozvoj
- Manažment talentu a budovanie kariéry
- Firemná kultúra, interná komunikácia, externá komunikácia
Je možné realizovať audit všetkých oblastí riadenia ľudských zdrojov, alebo jednotlivých vybraných oblastí.
Metódy a nástroje auditu
- Analýza dokumentácie firmy
- Štruktúrované „one-to-one“ rozhovory a diskusie s manažmentom a zamestnancami
- Anonymné dotazníkové zisťovanie
- Skupinové rozhovory
Obvykle je využívaná kombinácia jednotlivých metód a nástrojov.
Časový odhad realizácie auditu: závisí od veľkosti auditovanej firmy, komplexný audit v malej až stredne veľkej spoločnosti trvá 2-3 mesiace.
Prínos auditu
Zhodnotí všetky stránky HR vašej spoločnosti (silné i slabé miesta)
Identifikuje problémové oblasti, ktoré je potrebné riešiť akútne
Obsahuje informácie, na základe ktorých je možné zlepšiť súčasné procesy
Tvorí základ pre nastavenie nových procesov
Identifikuje náklady vynaložené na HR a navrhne ich optimalizáciu
Pre viac informácií nás prosím kontaktujte.